Sok esetben, pl. famintánál, csempénél, a textúrafájlokat úgy kell kidolgozni, hogy azok egymás mellé helyezve folyamatosan, éles határ nélkül, észrevétlenül ismétlődjenek. Ezt csak egy komolyabb képszerkesztő programmal lehet megcsinálni. (Corel Photo-Paint, Adobe Photoshop stb.) Ennek hiányában lehetőség van a programban található több száz ilyen fájl átszínezésére, de a netről is letölthető, mint háttér kép (background image) rengeteg ilyen fájl.
Az eljárás folyamata egy képszerkesztő programban
1. Vegyünk egy képet. Egyik irányba se legyen nagyobb pár száz pixelnél, csak feleslegesen terhelnénk a programot. Jegyezzük meg a méretét pixelben (300×300).
2. Készítsünk az egész képből egy objektumot.
3. A kép papírméretét növeljük meg mindkét irányba a duplájára. (600×600) A képünk maradjon a bal felső sarokban.
4. Csináljunk az objektumból 3 másolatot, és ezeket helyezzük el az üres részre, pontosan az eredeti mellé és alá. 1 pixellel sem csúszhat el! Másoljuk az objektumokat a háttérre.
5. A kép középső, az eredeti mérettel megegyező részén (piros keret), a Clone Tool eszközzel, (Photoshop-ban Stamp) másoljunk át területeket a látható élekre, vagyis tüntessük el azokat.
6. Vágjuk ki a kép közepét az eredeti mérettel (300×300).
Ez már egymás mellé helyezhető, folytatható.
- Bonyolultabb képeknél ugyanezt a folyamatot többször is megismételhetjük.
- Pontosan ismétlődő textúráknál, pl. rácsok, kockás minta, célszerű minél kisebb alapegységet kivágni.
- Olyan textúráknál, ahol nem szeretnénk észrevenni az ismétlődést, pl. faminták, márvány stb., minél nagyobb kivágást alkalmazzunk.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.