Lépjünk be az Oculus oldalára:
itt regisztráljunk a facebook-os account-unkal.
Majd lépjünk be.
Telepítsük fel az oculus desktop alkalmazást:
Ha kábelt használunk akkor töltsük le a ADB Usb driver-t:
https://developer.oculus.com/downloads/package/oculus-adb-drivers/
Letöltés után a kicsomagolt fájl-ok között megkeressük az android_winusb.inf fájlt . Jobb gombal rákattintunk és a felugró listában a telepítésre kattintunk.
Elindítjuk az előzőleg telepített Oculus desktop alkalmazást.
Itt is belépünk a Facebook account-unkal.
Majd kiválasztjuk, hogy 3.0-ás Link kábelen keresztül, vagy Air Linken keresztül használjuk.
Ha a kábeles kapcsolatot választjuk akkor megkeresi a kábelt és ellenőrzi a sebességet.
Ha a vezeték nélküli Air Link kapcsolattal szeretnénk a gépről indítani programot akkor a headsetten keresztül a beállításokban be kell kapcsolni az Air Link-et.
Készítettem két videót is közvetlen a headset-ben vettem fel.
Oculus Quest 2 AirLink használat
Oculus Quest 2 AirLink használat 2
Részletes használat leírása:
Minimális gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 10
- CPU: legalább Intel Core i5/i7/i9 hetedik generáció v. AMD Ryzen5/7/9 processzor v. ezekkel egyenértékű processzor
- Rendszer memória: 8GB (16 GB ajánlott)
- GPU: Nvidia GTX 1060, AMD RX 5500XT vagy erősebb videokártya, legalább 4GB GPU memória (8GB ajánlott)
- Merevlemez: legalább 10GB szabad tárhely a merevlemezen
Támogatott sisakok:
- Oculus Rift
- Oculus Rift-S
- Oculus Quest (link/airlink)
- Meta/Oculus Quest 2 (link/airlink)
A minimális gépigény gyártótól függően változhat.
Indítás:
Amennyiben VR módban kívánjuk indítani a PipShow-t:
- csatlakoztassuk a sisakot, Quest/Quest2 esetében állítsuk be a vezetékes link v. wifis airlink kapcsolatot,
- indítsuk el a PipShow-t,
- a PipShow automatikusan detektálni fogja a sisakot és ellenőrzi a VR licenszünk meglétét,
- ha nem talál megfelelő licenszt, tájékoztatni fog bennünket, hogy ugyan érzékelt sisakot, de a licensz hiánya miatt normál módba kapcsol,
- ha talál licenszt úgy lehetőségünk lesz VR módban indítani a programot, egy "VR eszköz érzékelve" felugró ablak segítségével ("rendben" gombra kattintva). Ha mégis normál módban szeretnénk indítani, akkor a "mégse" gomb kiválasztásával van erre lehetőségünk.
Offline módban a Pipshow ugyanúgy használható VR módban ahogy a normál verzió (tehát másnap éjfélig az utolsó ellenőrzés után).
Betöltés:
A VR mód alapvetően kétszereplős használatot feltételez. Egyik szereplő a szerkesztő, aki a jelenetet mutatni kívánja és a számítógép előtt ül, a másik szereplő a felhasználó, aki a VR sisakot hordja.
A két szereplő lehet egy személy, ebben az esetben a VR sisakban lévő desktop alkalmazás segítségével lehet a sisakból vezérelni a betöltést is.
A betöltés alapvetően ugyanúgy működik, ahogy a rendes Pipshow esetén. Ha önmagában indítjuk a programot, akkor a szerkesztő a betöltésre kattintva választhatja ki a betölteni kívánt jelenetet (a Piperből indítva automatikusan betölt).
Mozgás és interakció
Ha a jelenet betöltött akkor mind a sisakban, mind a számítógép monitorján alapesetben a sisakban látható kép látszik.
FONTOS: ha a sisak nincs a felhasználó fején úgy nem ad képet, és a monitoron se fog addig megjelenni kép, amíg a sisak közelség érzékelője nem jelzett vissza, hogy a sisak aktív. Módot olyankor is lehet váltani, ha a sisak nem aktív (a szerkesztő a számítógépe előtt válthat önálló módra).
Szerkesztő részére
Ha a szerkesztő szeretne a felhasználótól függetlenül mozogni a jelenetben, akkor a space megnyomására önálló kamerával tud mozogni (megj. a space ismételt megnyomására láthatóvá válik egy gömbként a felhasználó számára, újra megnyomva pedig visszatér a sisak nézetébe).
Ha a szerkesztő 'sisak módban' van (a sisak képét látja) akkor csak korlátozottan tud interakciókat végezni. A kijelölés nem fog működni és anyagbeállításokat sem tud végezni. Új objektumokat tud létrehozni, ilyenkor a sisak előtt jelennek meg, de ezt nem ajánljuk, mert a felhasználót zavarhatja.
Ha a szerkesztő 'önálló módban' van, és külön mozog a sisaktól, hasonló interakciókat tud végezni mint a normál Pipshowban. Objektumokat tud kijelölni, mozgatni, létrehozni, és anyag ill. jelenet beállításokat végezni.
Felhasználó részére:
A felhasználó mindkét kezében 1-1 kontrollert tart, amelyek különböző módokban lehetnek egymástól függetlenül.
A módokat színek jelzik, a kontroller joystickot lenyomva lehet váltani közöttük:
- sötét zöld: folyamatos (szellem) mozgás,
- kék: kijelölő/mozgató mód,
- világos zöld: alternatív (lépcsőzetes) mozgás,
- sárga: Nap/bevilágítás mód
A folyamatos mozgást használva a joystick alapesetben a mozgás irányát jelöli, a kontroller fogó gombját behúzva végezhető le-fel mozgás és forgás.
Kijelölő módban a joystick alapesetben balra-jobbra forgatja és le-fel mozgatja a kijelölt tárgyat. A fogó gombot behúzva lehet a tárgyat mozgatni. Kijelölni a ravasz gomb behúzásával és a megjelenő pointer segítségével lehet.
A lépcsőzetes mozgás ugyanazokat az interakciókat végzi, mint a folyamatos mozgás, csak lépcsőzetesen (a VR sisakban lévő folyamatos mozgásra bizonyos emberek érzékenyebbek, ilyen esetben ezt a módot érdemes használni)
A Nap/bevilágítás módban a Nap beesési szögét állíthatjuk a joystick segítségével, a fogó megnyomására pedig a fényerősséget (napfény ill. háttérvilágítás).
Kulcsszavak: #vr #oculus quest2
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.