Hogyan tudok egy új színt bevinni a programba, úgy, hogy a látványterven is látszódjon?
Színeket és textúrákat a Színtervezőben tudunk bevinni a programba. Ahhoz, hogy ezek a színek/textúrák megjelenjenek a fotórealisztikus képen is, a jobb oldalon a felületi tulajdonságokat is be kell állítanunk. A felületi tulajdonságokat a videóban látható módon tudjuk kiválasztani egy előre beállított listából, de akár más színekről is át lehet másolni ezeket a tulajdonságokat. A második videóban látható, hogyan lehet ezeket a tulajdonságokat másolni.
Természetesen teljesen egyedire is beállíthatjuk ezeket a felületi tulajdonságokat a csúszkák segítségével, ha szeretnénk.
Ha van esetleg képünk egy tiszta színről, akkor érdemes azt a képet használnunk és textúraként bevinni a programba, mert így pontosabb lesz a szín. Ilyenkor a képet nem kell előkészíteni, végteleníteni, ha csak egyszínű.
Tiszta szín bevitele:
Tiszta színt bármelyik meglévő szín kiválasztásával létre tudunk hozni a színkeverő segítségével. Fontos, hogy a fotórealisztikus megjelenítésnél a textúrával kapcsoló ki legyen kapcsolva. Ha van esetleg képünk erről a színről, akkor érdemes azt a képet használnunk és textúraként bevinni a programban, mert így pontosabb lesz a szín.
Textúrával rendelkező szín bevitele:
A textúrával rendelkező (pl. faerezet) színeket textúraként tudjuk bevinni. Ezeket a textúrákat előszőr elő kell készíteni, végteleníteni kell egy képszerkesztő programmal. Fontos, hogy a fotórealisztikus megjelenítésnél a textúrával kapcsoló be legyen kapcsolva.
Magát a textúrát érdemes a ...Data\texturak egyik almappájába betenni. Ide akár létre is lehet hozni mappákat a könnyebb navigálás érdekében.
Fontos! Ha új színt viszünk be mindig az Új szín gombot nyomjuk meg, hogy ne írjuk felül az éppen kiválasztott színt.
Kulcsszavak: #új szín bevitele #tiszta szín bevitele #textúrával rendelkező szín bevitele
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.